Орієнтовний поурочний план уроку вивчення
нового матеріалу
Тема.
Мета та завдання уроку.
Педагогічна технологія або методична мета уроку.
Тип
заняття
(вивчення нового матеріалу, закріплення отриманих теоретичних знань,
відпрацювання вмінь і навичок, узагальнення навчальної інформації, оцінювання
навчальних досягнень, комбінований урок тощо).
Форма
організації
(рольова гра, семінарське заняття, проблемна лекція тощо).
Домінуючі методи навчання, розвитку й
виховання, що використовуються.
Міждисциплінарні та міжпредметні
зв’язки.
Забезпечення уроку (заняття).
План заняття
I. Організаційна частина (1–2 хвилини). Перевірка присутніх, підготовка
робочих місць тощо.
II. Повідомлення теми, мети та завдань (1–2 хвилини). Оголошення теми уроку, його місця в
навчальній темі, постановка досяжних завдань перед учнями.
III. Актуалізація опорної навчальної
інформації (5–7 хвилин).
Виконання вправ, дидактичних ігрових завдань тощо, необхідних в якості опори
для вивчення нового матеріалу уроку.
IV. Початкова мотивація навчальної діяльності
учнів (2–3 хвилини).
Зацікавленість вивченням даної теми (необхідна у професійній діяльності, у
життєвій ситуації тощо).
V. Вивчення нового матеріалу (15–20 хвилин). Послідовний виклад навчального матеріалу
теми уроку за певними педагогічними принципами («від простого до складного»; «від
конкретного до загального» чи «від
загального до конкретного» тощо) з можливою демонстрацією: натуральні об’єкти,
наочні посібники, мультимедійні засоби тощо.
VI. Узагальнення та систематизація вивченого
матеріалу (5–6 хвилин).
Висновки з основних питань навчального матеріалу теми, закріплення отриманої
навчальної інформації шляхом виконання системи вправи, складання узагальнюючих
таблиць тощо.
VII. Підсумкова частина заняття (3–5 хвилин). Підбиття підсумків заняття, рефлексія,
виставлення та коментування оцінок.
VIII. Повідомлення домашнього завдання та його коментування (1–2 хвилини). Якщо є
необхідність, хід виконання домашнього завдання слід розібрати або дати необхідні
рекомендації з його виконання (у цьому випадку час на повідомлення домашнього
завдання збільшити).
Схема самоаналізу уроку
Клас чи група, кількість присутніх
учнів, кількість за списком.
Тема уроку та її місце у структурі
навчального предмета, навчальній темі, взаємозв’язок даного уроку з попередніми
та наступними.
Тип уроку та його організаційна
структура.
Стисла психолого-педагогічна
характеристика класу чи групи.
Як поставлена триєдина мета уроку
(навчальна, розвивальна, виховна), її конкретність. Дати оцінку успішності в
досягненні цілей уроку, обґрунтувати показники результативності уроку.
Відбір навчального змісту, форм і
методів навчання відповідно до мети уроку. Виділити головні етапи уроку та дати
їх повний аналіз, ґрунтуючись на результативності уроку.
Чи раціонально було розподілено час,
відведений на всі етапи уроку? Чи логічні "зв’язки" між етапами?
Показати, як інші етапи працювали на головний етап.
Відбір дидактичних матеріалів, ТЗН,
мультимедійного обладнання, наочних посібників, роздавальних матеріалів
відповідно до цілей заняття.
Як організовано оцінювання навчальних
досягнень учнів на уроці? На яких етапах заняття проводилось? В яких формах і
якими методами здійснювалось? Як організовано регулювання та корекція
навчальних досягнень учнів?
Психологічна
атмосфера на занятті.
Самооцінка результативності уроку. Чи
вдалось реалізувати всі поставлені завдання уроку? Якщо не вдалось, то чому?
Намітити перспективи своєї діяльності.
Немає коментарів:
Дописати коментар